I. Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád je vystaven společností SchoolBoard Technologies s.r.o., IČO: 086 88 141, se sídlem Jičínská 226/17, 130 00 Praha 3 – Žižkov, zapsanou v obchodním rejstříku, vedeném u Městského soudu v Praze, pod sp. zn. C 322438, DIČ: CZ08688141, tel.: +420 273 132 327, e-mail: info@schoolboard.cz (dále jen “Prodávající”).
- Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi Kupujícím a Prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
II. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
- Kupující je před prvním použitím povinen prostudovat návod k použití či návod na obsluhu, případné záruční podmínky a následovat pokyny Prodávajícího při školení, a následně se těmito informacemi důsledně řídit, v opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti Prodávajícího za vady. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti Prodávajícího za vady začíná běžet převzetím věci Kupujícím (tj. po přechodu nebezpečí škody na věci).
- Kupující je v souladu s § 2104 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen “občanský zákoník”) povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Není-li Kupující spotřebitel, a je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození a Prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu z dodávky nebo dodat jiný bezvadný výrobek. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat.
- Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
- Kupující uplatňuje reklamaci osobně nebo poštou na adrese Beranových 130, areál VZLÚ, budova č. 32, 199 00 Praha 18 – Letňany, anebo e-mailem na elektronické adrese info@schoolboard.cz. Nákup reklamovaného zboží Kupující prokazuje nákupním dokladem.
- Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Kupující je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (viz vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
- Prodávající je povinen Kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena do 60 dnů, v případě nedostupného dílu 90 dnů.
III. Rozsah práv z vadného plnění
- Práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího ohledně záruky Prodávajícího za jakost zboží při převzetí a práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 2161 a násl. občanského zákoníku).
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující zboží převzal:
a. má zboží vlastnosti, které si Prodávající a Kupující ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b. se zboží hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
c. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
d. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. - Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození Kupujícím či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
- Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 3.2 výše, může Kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady.
- Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li Kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží (s výjimkou uvedenou v čl. 3.7) u Kupujícího-podnikatele v rozsahu, který stanoví dodací list, smlouva, všeobecné obchodní podmínky či reklamační řád. To neplatí:
a. u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b. na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo
c. vyplývá-li to z povahy věci. - Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo:
a. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b. na odstranění vady opravou věci,
c. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d. odstoupit od smlouvy. - Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupující, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li Kupující své právo včas, má práva podle čl. 3.12 až 3.14.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí Kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
- Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.
- V případě reklamace interaktivních sestav, displejů, mobilních telefonů, tabletů, paměťových zařízení či jiných počítačových systémů či zařízení pro ukládání dat nenese Prodávající odpovědnost za obsah a data uložená na takovém uložišti a ani nenese odpovědnost za ztrátu, poškození nebo zneužití dat. V případě reklamace neprovádí Prodávající zálohování dat nebo obnovu dat. Kupujícímu se doporučuje provádět pravidelné systematické zálohování dat na jiné úložiště. Kupující bere na vědomí, že v případě, kdy je reklamace řešena výměnou zboží za nové, původní zboží se nevrací.
- Na baterie a akumulátory se vztahuje záruční doba 6 měsíců a nevztahuje se na škody způsobené špatným nabíjením, např. tehdy když se dlouhou dobu nepoužívají, potom se dají nabít a kvůli pozměněným vlastnostem po delším nepoužívání již nefungují. Reklamace se nevztahuje ani na škody vzniklé na nabíjeném přístroji způsobené baterií či akumulátorem, které mají kvůli delšímu nepoužívání pozměněné vlastnosti.
- Reklamace se nevztahuje na škody způsobené vis maior jako je např. zásah bleskem, ani přepětím v síti, elektrickým proudem apod. Z těchto důvodů prodávající důrazně doporučuje kupujícímu používat dodatečnou přepěťovou ochranu.
IV. Závěrečná ustanovení
- Reklamační řád byl vypracován v souladu s občanským zákoníkem a dalším zákony.
- Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem a dalšími relevantními právními předpisy.
- Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 12. 2022.